Praca i edukacja

Aktówka damska do pracy – czym się charakteryzuje?

• Zakładki: 13


Masz w swojej szafie torebki na różne okazje. Listonoszki na co dzień, kopertówki na wielkie wyjścia i duże shopperki, które pomieszczą wiele drobiazgów, gdy wybierasz się w krótką podróż. A co z aktówką damską? Czy wiesz, co to za rodzaj torebki i kiedy przyda się najbardziej? Zobacz!

Czym się wyróżnia aktówka damska?

Aktówka damska to klasyczny model torebki na przedmioty w formacie A4. Wykonana jest zwykle z wysokiej jakości skóry. Jest płaska, sztywna i ma kształt prostokąta. Świetnie sprawdzi się do przechowywania i transportu dokumentów. Ale nie tylko. Zmieścisz w niej wszystko, co będzie Ci potrzebne na biznesowym spotkaniu. Notes, tablet i kilka firmowych gadżetów.

Damska aktówka to torba z uchwytem do noszenia w dłoni. Klasyczna forma i dużą pojemność sprawiają, że ten rodzaj torebki najchętniej wybierany jest przez kobiety, które w pracy muszą zachować formalny dress code.

Jak wybrać odpowiednią aktówkę?

Przede wszystkim zastanów się, jakie ubrania najczęściej nosisz. Czy są to garsonki z ołówkowymi spódnicami lub dopasowanymi spodniami, czy może masz uniform? Aktówka powinna bowiem stanowić spójną całość ze służbową stylizacją. Do formalnego kostiumu najlepiej będzie pasowała torebka o klasycznym fasonie. Bez zbędnych zdobień i dodatków.

Jeżeli natomiast w Twojej firmie obowiązuje półformalny lub casualowy dress code, możesz sobie pozwolić na więcej. Możesz wówczas wybrać aktówkę z tłoczeniem, ozdobnymi suwakami czy frędzelkami lub taką z dopinanym paskiem na ramię. Pamiętaj jednak, że powinna ona tworzyć harmonijną całość ze stylizacją.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem internetowym Barnerini’s.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
10 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *