Rynek pracy mocno zmienił się na przestrzeni ostatnich lat. Wzrost liczby ofert zatrudnienia w trybie home office sprawił, że kandydaci do pracy musieli rozwinąć nowe kompetencje i umiejętności. Rekruterzy i pracodawcy zaczęli zwracać uwagę na pewne szczególne cechy swoich potencjalnych pracowników, które mają zwiększyć ich efektywność podczas pracy spoza biura. Jakie kompetencje będą mile widziane w CV, kiedy szukasz pracy zdalnej?
Kompetencje, które warto mieć w CV do pracy zdalnej
Oto kompetencje, które warto mieć, jeżeli interesuje Cię znalezienie pracy zdalnej:
- Kompetencje cyfrowe i znajomość technologii
Praca zdalna wymaga od Ciebie znajomości rozwiązań, które umożliwiają wykonywanie obowiązków z poziomu komputera, komunikację z zespołem przez internet i nie tylko. Już na etapie rekrutacji online musisz wykazać się znajomością obsługi programów do telekonferencji – chyba że szukasz pracy w Lublinie, Warszawie, Łodzi czy innym pobliskim mieście i rozmowa odbywa się w siedzibie firmy. Umiejętność pracy z popularnymi narzędziami (programy od Google, Asana czy Zoom) jest plusem, który może Cię wyróżnić na tle kandydatów, którzy nie mieli do czynienia z takimi rozwiązaniami.
- Doskonała organizacja pracy i samodzielność
To jedne z najczęściej wymaganych kompetencji miękkich, jakie pojawiają się w ofertach pracy w trybie home office. W pracy zdalnej ogromne znaczenie ma odpowiednie ustalanie priorytetów, wydzielanie czasu na wykonanie zadań oraz dobra motywacja wewnętrzna.
- Zdolność do pracy zespołowej (online)
Praca w zespole w trybie zdalnym to zupełnie co innego, niż praca z kolegami w biurze. Jeśli Twoje stanowisko wymaga współpracy z innymi członkami zespołu, podkreśl w CV, że potrafisz współpracować w zespole wirtualnym.
W ten sposób zwiększysz swoje szanse na zdobycie pracy zdalnej!
Fot. Shutterstock.