Technologie

Ile kosztuje zrobienie własnego kursu online?

• Zakładki: 14


Kurs online to nie tylko zyski, ale też wydatki. Zastanawiasz się, ile musisz zainwestować we własny kurs? Sprawdź, jakie koszty kursu online musisz wziąć pod uwagę podczas planowania projektu.

Koszty tworzenia kursu online

Największą częścią wydatków każdego początkującego twórcy jest produkcja kursu. W co trzeba będzie zainwestować?

  • Sprzęt do nagrywania wideo i audio – kamera i mikrofon, oświetlenie, tło do filmów.
  • Strona www i narzędzia do newslettera – hosting i domena, program do kampanii mailingowych, np. MailChimp albo GetResponse.
  • Platforma e-learningowa (jeśli decydujesz się na umieszczenie kursu na zewnętrznej platformie) – platformy pobierają prowizję, czasem to nawet 50%.
  • Programy do tworzenia kursu – narzędzie do obróbki wideo, program do nagrywania ekranu, program do obróbki dźwięku, edytor grafiki, edytor zdjęć.
  • Koszt marketingu – reklamy w Google, na Facebooku i Instagramie, płatne współprace i influencer marketing, copywriting sprzedażowy.
  • Narzędzia do obsługi sprzedaży kursu – system obsługi płatności, system automatyzacji sprzedaży, platforma dla kursantów, narzędzie do wystawiania faktur.

Jeśli chcesz stworzyć własny kurs online, musisz liczyć się z kosztami. Jednak nie wszystkie narzędzia i wydatki są konieczne od samego początku. Często na początek wystarczy strona, na której umieścisz ofertę i umożliwisz zakup kursantom, darmowe narzędzie do newslettera i promocja w mediach społecznościowych. Wybierz te, które są Ci niezbędne i sprawdź, co działa najlepiej w Twoim przypadku.

Jeśli chciałbyś samodzielnie stworzyć kurs online, zdobądź wiedzę u Magdaleny Pawłowskiej – eksperta kursów online – na magdalenap.com.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
42 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *