Handel i przemysł

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją w branży nieruchomości?

• Zakładki: 130


Duży i wciąć rosnący popyt na nieruchomości to główna przyczyna rosnącej konkurencji w branży nieruchomości na rynku pierwotnym. Firmy deweloperskie, chcąc się rozwijać i przyciągać coraz więcej klientów, muszą być więc konkurencyjne. Tylko odpowiednie zarządzanie firmą deweloperską pozwala konkurować z największymi w branży. Jak zdobyć przewagę nad konkurencją w branży nieruchomości?

Najważniejsze czynniki, które pozwalają zdobyć przewagę nad konkurencją

Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą, że walka ceną to droga donikąd. Oczywiście ceny muszą być atrakcyjne dla kupujących nieruchomości, jednak każdy biznes musi przynosić odpowiednio wysokie zyski. Dlatego metod na zdobywanie przewagi nad konkurencją należy szukać w innych obszarach:

  • automatyzacja procesów biznesowych – obsługa wszystkich procesów biznesowych w firmie deweloperskiej jest czasochłonna i kosztowna, dlatego ich automatyzacja to pierwszy krok do wyprzedzenia konkurencji o krok; aby to było możliwe, konieczne jest wdrożenie zaawansowane systemu CRM dla dewelopera, pamiętając, by był to system zaprojektowany zgodnie z potrzebami branży – tylko taki system umożliwi automatyzację
  • uszczelnienie procesu sprzedaży – np. automatyczna weryfikacja, czy klient otworzył maila z ofertą, przypomnienie handlowcowi o wykonanie kolejnej czynności
  • podniesienie standardów obsługi klienta – ten czynnik jest ściśle powiązany z wdrożeniem systemu, o którym wspomnieliśmy; ponadto konieczne są szkolenia specjalistów i prokliencka polityka firma, oczywiście z zachowaniem właściwego balansu między prokliencką postawą a dobrem firmy; należy pamiętać, że zadowolony klient to najlepsze ambasador firmy
  • skuteczny marketing nieruchomości – właściwa strategia marketingowa oparta o marketing automation pozwala dotrzeć do największej liczby potencjalnie zainteresowanych kupnem nieruchomości klientów; również w prowadzeniu efektywnych działań marketingowych pomoże CRM dla dewelopera
  • nieustanne raportowanie i analizowanie wyników z różnych obszarów – tylko w ten sposób możliwe jest reagowanie na bieżące problemy, a nawet ich wyprzedzanie; szczegółowe raporty dostępne są w CMR-ie dla dewelopera

Te cztery metody na wyprzedzenie konkurencji w branży nieruchomości to jedynie wskazówka, wstęp do opracowania spójnej strategii biznesowej. Pamiętać należy, że żaden obszar w firmie nie może być zaniedbany, dlatego chcąc rozwijać firmę deweloperską, konieczne są inwestycje w nowoczesne narzędzia oraz nieustanne podnoszenie kompetencji pracowników.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
45 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *